21. mai 2011

Jäljekoolitus Viljandis 13.mail

13.mail toimus Viljandis Männiku metsatalus jäljekoolitus algajatele,
lektoriks Aivo Oblikas. 


Aivo Oblikas oma loengust:

Mõte jälje teemal üks natuke teistsugune loeng kirjutada kokku tekkis sügisel. Peamiseks liikumapanevaks jõuks oli arusaam, et meil päris paljud inimesed lõhuvad hullumiseni jälge teha samas üldse mitte süvenedes sisule. Ehk tehakse palju tööd, aga liigutakse edasi üsna lühikese sammuga.  Et kui inimesed mõtleksid natuke sügavamalt ja analüüsiksid jõuaks tulemuseni palju kiiremini.
Antud loeng sai sügisel ette kantud Tallinnas ja Tartus ning ma tegelikult ei arvanud, et arvestades teemat võiks kuskil piirkonnas veel selle vastu huvi olla.
Kui Lea kutsus mind Viljandisse seda lugema, siis ma olin ise natuke skeptiline, kuivõrd tegemist ikkagi natuke spetsiifilise loenguga. Aga üllatus oli igati positiivne Inimesi oli kogunenud loengule päris palju ning huvi teema vastu oli üsna suur. Peab igal juhul tõdema, et mulle väga meeldis. Kuulajad olid väga asjalikud ja ilmselgelt sügavamalt teemast huvitatud. Ma arvan, et sellise suhtumisega ning tahtmisega on sealsetel inimestel küll tulevikku silmas pidades väga head väljavaated. Igatahes mul jäi loengust väga hea tunne. Sooviks jõudu ja julget pealehakkamist ja katsetamist koerasõpradele!


Kairi Viherpuu tervitused:
 
Tervitused kõigile jäljeinimestele!
 Kui mina omal ajal alustasin esimeste jäljetreeningutega, siis ei osanud ma tõesti ka kõige “paremates unenägudes” unistada sellistest tulemustest, mida oleme Apolloniga tänaseks saavutanud! See peaks küll olema julgustuseks kõikidele alustajatele - et võimatu on võimalik!Tagantjärgi mõeldes olen ma oma “karjääri jooksul” jäljetreeningutes lähtunud kahest põhimõttest (Aivo õpetused): Kui mul jäljetöö sujus stabiilselt kenasti, siis ütles ta, et tee kõik samamoodi nagu oled siiani teinud koolituses. Pole mõtet niisama ehku peale midagi katsetada. Teine etapp algas eelmisel aastal kui arutasime, et Apollon on nüüd küll stabiilne jäljetöös, kuid nüüd kui tahta edasi arendada, siis tuleb midagi väga teadlikult muuta. Treenida ei ole vaja palju vaid väga teadlikult. Nii vist ainult ongi võimalik saada min. ajaga maximum tulemus. Tuleb kasutada neid treeningvõtteid mis just antud koerale sobivad on, mitte aga neid mis parasjagu "populaarsed" on. Tuleb anda võimalus koolitusstiil või protsess lõpuni viia, mitte esimeste tagasilöökide korral poole peal kohe alla anda ja siis tõdeda, et see koolitusstiil või koolitaja minu koerale (mulle) ikka ei sobi. Nii jääb ju "tööprotsess" pooleli.
Igatahes on selline teadvustatud-sihikindel töö viinud meid sellise tulemuseni Pollaga.
Mida ma veel õppinud olen? Kindlasti seda, et jäljetöös tuleb usaldada koera ning püüan seda ka teha J
Tänud veelkord kõigile minu pöidlahoidjatele ning soovin edu koolituses. Uskuge - kaotada pole ju midagi ning VÕIMATU ON VÕIMALIK!

Karoliina Kansi muljed loengust:

Kõigepealt on mul muidugi väga hea meel, et see koolitus korraldati just Viljandimaal ja kokku tuli nii palju inimesi. Vastupidiselt tavaliselt koeraspordis väga tagasihoidlikule Viljandimaale said kohad kiiresti täis ja istuti mitmekesi ühe laua taga.
Ja koolitus ise oli ka seda väärt. Seda oli huvitav ja kasulik kuulata nii nendel, kes jäljega alles plaanivad alustada kui ka neil, kes juba mõnda aega sellega tegelenud on. Läbi sai räägitud nii põhitõed päris algajatele kui ka hiljem esile kerkivad teemad (koera meeleolu jäljel, probleemide lahedamine jne).
Aivo on alati oma koolitusi läbi viinud väga kaasahaaravalt ja huumoriga. Ka see kord ei puudunud naerupahvakud ja aeg lendas imekiiresti.  
Väga suur pluss olid teooriaga paralleelselt näidatud väga asjakohased ja kasulikud videod. Videoid oli väga palju ja erinevaid ja teooria sai päriselust näidatud olukordadega veel selgemaks. Samuti ei puudunud näited Aivo enda ja õpilaste kogemustest. Seda ka tehtud vigade näol ning teadagi vigadest õpitakse ja ehk koolitusel osalejad ei korda samu vigu ;)
Usun, et räägin kõikide eest kui ütlen, et oli väga hea loeng ja nendes kommentaarides, mida mina kuulsin, oli ainult häid ja kiitvaid sõnu. Ja rohkem kui ühe korra kuulsin kommentaari „Varsti on kõik Viljandi ümbruse põllud jäljetegijaid täis“ :)
Aitäh Leale, kes koolituse korraldas ja suur aitäh Aivole, kes suurepärase loengu pidas!
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar